Certificarea te va ajuta sa detii controlul asupra proceselor din companie, va contribui la cresterea productivitatii si va reduce consumul si risipa.
In functie de certificarile pe care doresti sa le obtii, ai sansa sa imbunatatesti inclusiv securitatea muncii si securitatea informatiilor, aceasta din urma capatand o importanta majora in ultimul timp, mai ales datorita adoptarii Regulamentului general privind protectia datelor in Uniunea Europeana, GDPR.
Dar haide sa vedem care sunt principalele 5 beneficii pe care le vei obtine prin certificarea si implementarea certificarii ISO 9001.
Clientii satisfacuti tind sa devina recurenti, adica sa revina sa achizitioneze produsele si servicile care i-au multumit. Mai mult, pot chiar atrage alti clienti prin recomandarile facute. De aceea, orientarea catre client este esentiala si presupune intelegerea nevoilor prezente si viitoare ale acestuia si, totodata, incercarea continua de a-i depasi asteptarile.
Perceptia clientului cu privire la gradul de satisfactie pe care l-au atins produsele organizatiei tale este una subiectiva si are legatura cu cerintele si asteptarile proprii legate de produs in sine, precum si de aspecte referitoare la insasi organizatia care le produce sau comercializeaza.
Una din cerintele de implementare a ISO 9001 este monitorizarea, de catre organizatia auditata sau in curs de certificare, a perceptiei clientilor asupra indeplinirii cerintelor lor de catre produsele achizitionate.
Obtinerea certificarii ISO 9001 este sinonima pentru potentialii clienti cu faptul ca ai reusit implementarea unui sistem centrat pe satisfacerea clientilor si pune organizatia ta in linie cu alte companii din intreaga lume, care respecta aceleasi standarde de calitate.
Clientii vor prefera intotdeauna sa faca achizitii de la furnizorii certificati ISO, care controleaza foarte bine procesele si livreaza produse ale caror costuri de productie sunt controlate si a caror calitate este garantata.
Acest lucru se traduce si intr-un avantaj pe care organizatia ta il are, in raport cu competitorii sai.
Aduce si cel mai mare beneficiu, orientând oganizatia spre performanta, asigurandu-i durabilitatea si dezvoltarea si ar trebui sa fie chiar obiectivul permanent al acesteia.
Organizatia trebuie sa incurajeze si sa sustina imbunatatirea continua, in toate aspectele ce tin de activitatea sa. De la imbunatatirea individuala a fiecarui angajat in parte, pana la produse, servicii, procese, deci a intregului sistem de management in ansamblul lui.
Ca urmare, fiecare angajat in parte trebuie format astfel incat sa urmareasca continuu zonele in care este vitala imbunatatirea, pentru a contribui la mentinerea succesului si la dezvoltare. Aceste zone sunt: propria imbunatatire, prin participarea la programele de instruire si prin autoinstruire; propriile metode prin inovare continua, cautand modalitatea cea mai optima de realizare a activitatii; propriile sarcini, cautand noi sarcini care sa mareasca capacitatea organizatiei.
Dezvoltarea culturii organizationale orientate spre calitate va determina un mod unitar de abordare a activitatii in interiorul organizatiei si nu numai, datorita valorilor si normelor de conduita stabilite pe principiile managementului calitatii.
Toate acestea vor conduce la un numar mai mare de contracte, de clienti si, implicit, de venituri. Costurile de service si suport client cu un client multumit este mai mic. In plus, acesta va actiona ca un agent de vanzari pentru organizatie, prin recomandarile bune pe care le va da altor potentiali clienti. In schimb, un client nemultumit va atrage dupa sine costuri ca urmare a reclamatiilor, a nevoilor de service, precum si prejudicii de imagine.
Lipsa sistemelor de management a calitatii se traduce in costuri cu remedierea produselor neconforme, cu rebuturile, cu represtarea de servicii, suport clienti, stocuri si tot felul de generatoare de risipe, care se traduc in pierderi. In schimb, costurile pentru obtinerea calitatii, asociate actiunilor de prevenire a aparitiei produselor si serviciilor necorespunzatoare contribuie la reducerea pierderilor.
Prin preventia si evaluarea continua a respectarii cerintelor, se va ajunge la diminuarea costurilor cu remedierea problemelor rezultate din lipsa conformitatilor.
Mai ales pentru etapele superioare. Obtinerea certificarii ISO corespunzatoare cerintelor din caietele de sarcini va ajuta la intrunirea conditiilor si-ti va da sansa pariciparii la licitatii.
Participi la licitatii si nu ai certificatele necesare? Lucram si in regim de urgenta.
Pentru implementarea si certificarea cat mai rapida si la costuri rezonabile a sistemelor de management ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001 (fostul OHSAS 18001), ISO 27001, ISO 22000 apeleaza la specialistii ISOTRANS. Suntem un partener de incredere, orientat catre rezultate. Asiguram consultanta in timpul auditului de certificare si post certificare pentru mentinerea si continuarea imbunatatirii sistemului ISO.
Contacteaza-ne
Au avut incredere in noi peste 500 de companii din Romania. Tratam clientii cu foarte mare seriozitate si profesionalism. Suntem aici pentru tine.
RADU PRUNA
Director Vanzari
0726 118 118
office@isocert.ro